Latin Adventure

Hold deg oppdatert om mitt latinamerikanske enventyr! -en lekson i hvordan overleve to jenter i fem maneder

Sunday, January 08, 2006

Buenos Aires by Night

Allright!

Swicher til en mer forstaaelig norsk.. Det er litt vanskelig aa skrive dialekt med spansk tastatur :p

Naa har jeg testet Buenos Aires by night! det var litt av opplevelse. Her i byen gaar man ikke ut til barene eller nattklubbene foer to.. Tidligst. De bra DJ-ene begynner ikke aa spille foer i firetida. Vi gikk ut til en klubb som heter "Opera Bay". De proevde aa vaere litt mer high-class enn de egentlig var.. Litt som pakkhuset.. Shaby. Det var for det meste turister der. Det hadde vaert veldig goey om ikke vi hadde blitt rundsvindlet.. Stedet florerte av falske peso sedler. Jeg fikk kun en tier.. Ida derimot sitter her og glaner paa et hundreogtretti verdiloese pesos.. Stakkar.. :p
Ellers traff vi mange nye mennesker. Folk fra Holland, New Zealand, Brasil og Australia.. Jeg er noe overasket over hvor mange hollendere og australiere som backpacker overalt..

Vi har forresten lagt en mer eller mindre tentativ plan videre for Argentina. Med "vi" mener jeg egentlig Ida og Odette. Naar det gjelder Argentina er jeg med paa det meste. Vi kommer som sagt utrolig godt overens.

Paa onsdag kvld drar vi med buss til Mendoza. Bussene er forresten veldig gode her i landet. Med senger og greier.. Vi skal busse hellt ned til Ushuaia, i Terra de la Fuego "Ildlandet", som er verdens soerligste by.. Det kryr vist av backpackere der. Mendoza er tretten timer med buss vast fra Buenos Aires. 70% av all Argentinsk vin kommer derfa:) Det blir nok endel utfosking av lokalkulturen der, ja!!

Anyways.. Haaper alt staar bra til hjemme! Jeg har endel bra bilder som jeg kommer til aa laste opp naar jeg kommer til et sted med noe mer stabile pc-er.

P.A.


"Ida and the gang..."

0 Comments:

Post a Comment

<< Home